Bloggarkiv

tisdag 15 oktober 2013

Ipadfodral av favoritfärgen....


Jag ringde hem till sonen och frågade :
Vad har du för mått på Ipaden ?


Sen började jag tejpa upp remsor av packtejpen.


Klippte isär.


Nålade och började sy.


Lite höstfärger fick det bli.


Sen så la jag de svarta remsorna och 
därefter sydde jag en ring av den orangea färgen varje varv jag flätade uppåt.


På den ena sidan behövdes de svarta remsorna vara lite 
längre för att de skulle bli ett "viklock".



Sen så sydde jag kanterna.



Trädde i ett gummiband som går lätt att lyfta över
och håller locket på plats.


Färdigt.


Vill du göra en Ipad,väska eller mapp.
Kurs på ABF i Leksand.
ABF Leksand
Både helg och dag-kvällskurs ordnas.

Min hemsida:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Summa sidvisningar

Leta i den här bloggen